close
تبلیغات در اینترنت
اثر آموزش فراشناخت و روابط فضايي بر عملکرد رياضي کودکان دچار ناتواني يادگيري رياضي
loading...

انجام پایان نامه های روان شناسی مشاوره علوم تربیتی

  اثر آموزش فراشناخت و روابط فضايي بر عملکرد رياضي کودکان دچار ناتواني يادگيري رياضي اصلي آزاد مسلم*,يارمحمديان احمد روان شناسي باليني تابستان 1391; 4(2 (پياپي 14)):61-70. * دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي آموزش فراشناخت و درک روابط فضايي بر بهبود…

اثر آموزش فراشناخت و روابط فضايي بر عملکرد رياضي کودکان دچار ناتواني يادگيري رياضي

شاهرخ بازدید : 443 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات ()

 

اثر آموزش فراشناخت و روابط فضايي بر عملکرد رياضي کودکان دچار ناتواني يادگيري رياضي

اصلي آزاد مسلم*,يارمحمديان احمد

روان شناسي باليني تابستان 1391; 4(2 (پياپي 14)):61-70.

* دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي آموزش فراشناخت و درک روابط فضايي بر بهبود عملکرد رياضي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي انجام گرفته است.

روش: جامعه آماري پژوهش شامل دانش آموزان پايه سوم ابتدايي مبتلا به ناتواني يادگيري رياضي شهر اصفهان در سال تحصيلي90-89  بود. به منظور انجام اين پژوهش، 20 کلاس به شيوه نمونه گيري خوشه اي انتخاب شد. ابزارهاي مورد استفاده شامل مقياس هوش کودکان وکسلر 4، آزمون تشخيص حساب نارسايي آزمون عملکرد تحصيلي رياضي بود. از ميان افرادي که بر اساس اين ابزارها داراي ناتواني يادگيري رياضي تشخيص داده شدند، 45 نفر به طور تصادفي انتخاب و به طور تصادفي در گروه هاي آموزش فراشناختي، آموزش درک روابط فضايي و کنترل گمارش شدند. طرح پژوهش آزمايشي از نوع پيش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل کواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

يافته ها: تحليل کواريانس نشان داد که بين گروه ها تفاوت معناداري وجود دارد آزمون کمترين تفاوت معنادار نشان داد که تفاوت گروه هاي آموزش فراشناختي و آموزش روابط فضايي با گروه کنترل معنادار است، درحاليکه گروه هاي آزمايش تفاوت معناداري با هم ندارند.

نتيجه گيري: بر اساس يافته ها هر دو روش آموزش فراشناختي و آموزش درک روابط فضايي به يک اندازه در درمان اختلال يادگيري رياضي مفيد هستند. از يافته هاي اين پژوهش نتيجه گرفته مي شود که مي توان از فراشناخت و درک روابط فضايي در آموختن رياضي به دانش آموزان دچار اختلال رياضي بهره برد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
انجام پایان نامه روان شناسی،مشاوره علوم تربیتی در سریعترین زمان و بهترین قیمت و کیفیت. قیمت پایین ما نشانه ضعف نیست.نشانه درک موضوع دانشجو بودن شماست
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 863
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 68
  • بازدید کلی : 90,512