close
تبلیغات در اینترنت
تاثير آموزش راهبردهاي فراشناخت بر ميزان آگاهي هاي فراشناختي دانشجويان دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پز
loading...

انجام پایان نامه های روان شناسی مشاوره علوم تربیتی

  تأثير آموزش راهبردهای فراشناخت بر ميزان آگاهی‌های فراشناختی دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نويسندگان: يحيی صفری، بهزاد کرمی متين ، امنه قرتپه ، منصور رضايی نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش چکيده مقاله: مقدمه: مطالعات نشان می‌دهد…

تاثير آموزش راهبردهاي فراشناخت بر ميزان آگاهي هاي فراشناختي دانشجويان دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پز

شاهرخ بازدید : 527 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات ()

 

تأثير آموزش راهبردهای فراشناخت بر ميزان آگاهی‌های فراشناختی دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

نويسندگان: يحيی صفری، بهزاد کرمی متين ، امنه قرتپه ، منصور رضايی

نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش

چکيده مقاله:

مقدمه: مطالعات نشان می‌دهد که آگاهی‌های فراشناختی برای موفقيت تحصيلی فراگيران ضرورت دارد. برخی عوامل، در رشد اين آگاهی‌ها مؤثر است. اين مطالعه با هدف بررسی تأثير آموزش راهبردهای فراشناختی بر اگاهی‌های فراشناختی دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد. روش‌ها: اين پژوهش به روش شبه تجربی در دو گروه تجربی و شاهد و اجرای پس‌آزمون انجام شد. جامعه آماری شامل دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نيمسال دوم 90-89 به تعداد 300 نفر بودند. به روش نمونه‌گيری تصادفی سيستماتيک تعداد 70 نفر (35 تجربی و 35 نفر در گروه شاهد) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. گروه تجربی تحت آموزش راهبردهای فراشناختی قرار گرفتند در صورتی که گروه شاهد آموزشی در اين زمينه دريافت نکردند. پس از پايان آموزش در گروه تجربی، آگاهی‌های فراشناختی هر دو گروه به وسيله پرسشنامه استاندارد آگاهی‌های فراشناختی (Metacognitive Awareness Inventory: MAI) سنجيده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون t مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج: يافته‌ها نشان داد که ميانگين کل نمرات دانشجويان گروه تجربی (01/24±06/209) از آگاهی‌های فراشناختی در پس‌آزمون به شکل معناداری از ميانگين گروه شاهد 01/18±03/173بيشتر بود (001/0p=). اين تفاوت در دو مؤلفه دانش فراشناختی و تنظيم فراشناختی معنادار شناخته شد (001/0p=). همچنين ميانگين نمرات دانشجويان پسر هم در مؤلفه دانش فراشناختی و هم تنظيم فراشناختی بيشتر از دختران بود. اما اين تفاوت بين دانشجويان رشته‌های مختلف معنادار نبود. نتيجه‌گيری: با توجه به تأثير مثبت آموزش راهبردهای فراشتاختی بر آگاهی‌های فراشناختی، و همچنين ضرورت آگاهی‌های فراشناختی برای موفقيت تحصيلی، آموزش اين راهبردها به دانشجويان توصيه می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
انجام پایان نامه روان شناسی،مشاوره علوم تربیتی در سریعترین زمان و بهترین قیمت و کیفیت. قیمت پایین ما نشانه ضعف نیست.نشانه درک موضوع دانشجو بودن شماست
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 863
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 80
  • بازدید کلی : 90,524